Speciaal Transport voor de Grond, Weg & Waterbouw

Groot Robuust & Speciaal

Ons Transportbedrijf bestaat al sinds 1969. Waar er toen met vele male kleinere auto’s werd gereden is er door de jaren heen natuurlijk verschrikkelijk veel veranderd, Waar vroeger met kleine auto’s werd gereden die nu bijna vergelijkbaar zijn met een bus begon de markt te vragen om grotere auto’s met meer laadvermogen, en toch zo wendbaar mogelijk.

Zo is de markt verandert van een 4×2, naar een trailer, 8×4 en 6×6 naar een 10×4. van een auto waar op geschept werd met de hand naar auto’s die zichzelf kunnen laden, en hoe groter het type hoe groter het laadvermogen.

Van een starre 10×4 naar gestuurde 10×4 en van een gestuurde 10×4 naar een 10×4 Quadro, ideaal om ook bijvoorbeeld rotondes te kunnen draaien in de asfalt maar ook lekker wendbaar in een woonwijk.

Door de jaren heen zijn wij natuurlijk mee gegaan met deze groei, ook worden de eisen in ons werk steeds strenger omtrent de veiligheid. denk hierbij aan camera’s hoogte rijbeveiliging, en onze nieuwste auto’s geven zelfs aan waar er stopborden staan.

En kunnen wij met trots zeggen dat wij al meer als 50 jaar het transport verzorgen voor Gebr. van Kessel, die door de jaren heen ook weer op hun beurt onderdeel zijn geworden van Volker Wessels, waar wij de mooiste projecten mee hebben mogen maken, zoals bijvoorbeeld het circuit op Zandvoort een echte “Prestige klus”

De Hoofdmoot van onze transport tak is de wegenbouw (het asfalteren en frezen van wegen) maar ze worden waar de ruimte het bied ook ingezet als extra hulp op onze handels tak waar ze in de grotere tuinen, de grotere vrachten leveren voor onze hoveniers en stratenmakers.

Omdat de wegenbouw schades aan het wegdek kent worden er ook calamiteiten uitgevoerd daarom is de wegenbouw ook 24/7 bereikbaar voor onze klanten.

Hier word 1 van onze eerste auto’s afgebeeld, gekocht door onze oprichter Henny Burggraaf, het allereerste werk wat gedaan werd werd er met de hand op en vanaf geschept iets wat wij ons niet meer in kunnen denken na de komst van bijvoorbeeld de shovels en kranen.

Vroeger hadden ze ook auto’s net neus. Prachtig om te zien, maar al gauw kwamen ze tot de conclusie dat dit door de economie die steeds dichter op elkaar ging bouwen niet heel erg praktische was. en kwamen de kleuren waarmee we nu nog rijden tot stand.

Zoals je hier kunt zien is de neus vervangen door een frontstuur ( platte voorkant) de auto die je hier ziet noemen ze een 8×4 dit betekent 8 wielen waarvan er 4 aangedreven zijn. deze auto werd in de winter ook ingezet voor de gladheidsbestrijding op deze foto is hij sneeuw aan het schuiven.

Hier heeft de 6×6 zijn intrede gemaakt binnen ons bedrijf een auto die het terrein in kan omdat alle assen aangedreven zijn. Super handig. Henny heeft met zijn vrouw 2 zoons gekregen (jhon & ivan), die door de jaren heen in het bedrijf zijn komen werken, allen in hart en nieren van oorsprong chauffeurs.

Later kregen ze de optie om een loswal over te nemen dus is het van een transportbedrijf verandert in een handels en transport bedrijf. en ging het van 1 eigenaar naar 3 eigenaren.

Op een gegeven moment zijn wij in de tegel handel gerold en in 2000 kwam de 3e generatie erbij.

De extra Handel liep eigenlijk boven verwachting goed en kregen wij ruimte tekort op het terrein.

Tijd om de loswal te verlaten en op ons eigen terrein verder uit te breiden. Natuurlijk in de wintertijd zodat we alle tijd hadden om alles netjes aan te kleden en een mooie showtuin aan te leggen om klanten ons assortiment te kunnen laten zien.

Ook werden de auto’s nog een maatje groter, hier staan al wat 10x4en afgebeeld om nog meer materiaal naar onze klanten te kunnen vervoeren.

In 2015 hebben wij het handels & Transport bedrijf opgesplitst van onze wegenbouw tak en zijn dit Handels en Transportbedrijf H. Burggraaf BV en S. Burggraaf Transport BV geworden.

In 2022 is zowel het handels als het transport bedrijf veranderd van eigenaar, het is van John & Ivan aan de 3e generatie verkocht.

Het is en blijft na meer als 50 jaar dus nog steeds een familie bedrijf waar nog steeds meerdere leden van de familie werkzaam zijn. Hier zijn wij ook enorm trots op.

Nieuwe regels verplichten ons om bijna ons gehele wagenpark te vernieuwen

Alle auto’s die voor 2020 op kenteken staan moeten vervangen worden door auto’s die voor 01 01 2025 op kenteken staan en mogen tot 2030 blijven rijden.

En als we dan toch moeten vernieuwen dan steken we ze allemaal in een nieuw jasje. We hebben het rood wat roder laten maken en een mooie zwarte kop op de auto’s laten zetten.